Service coördinator Dries heeft een oplossing voor elk probleem

Service coördinator Dries heeft een oplossing voor elk probleem

Service coördinator Dries Biesbrouck is de brug tussen klanten en techniekers. Hij luistert naar de noden van de klanten, stuurt op basis daarvan de techniekers aan en regelt alle materialen. Multitasken, dat is zeker. Maar Dries houdt van zijn job: “Als zowel de klant als de techniekers tevreden zijn, dan is mijn dag geslaagd.”

Hallo, Dries!

Naam: Dries Biesbrouck

Functie: Service coördinator

Sinds wanneer bij Ecopuur: november 2020

Wat doe je precies bij Ecopuur?

“Als service coördinator ben ik de spil tussen de klanten en onze techniekers. De klanten bellen mij op met allerlei vragen. Soms help ik telefonisch, maar meestal  is er een service of onderhoudstechnieker ter plaatse nodig. Ik stel op basis van de urgentie van de vragen de planning op en zorg ervoor dat onze techniekers alle nodige materialen bij de hand hebben. Dat is zowat de absolute basis. Maar uiteraard komt er ook meer bij kijken. Goede afspraken maken met de klant, zowel puur praktisch – ‘Wanneer kunnen we komen?’ –, als technisch – ‘Heb je een idee van hoe de leidingen verlopen, of heb je duidelijke foto’s?’ –, duidelijke instructies geven aan de techniekers, contact opnemen met leveranciers voor materialen, terugkoppelen naar de klant bij extra kosten … ”

Pingpong of padel? 

“Ik ben geen sportliefhebber. Dus doe mij maar pingpong, daarbij moet je minder snel bewegen dan bij padel .” (lacht)

Wat zijn volgens jou de kwaliteiten van een goede service coördinator?

“Stressbestendig zijn! Want je doet veel tegelijkertijd. In de loop van de dag heb ik wel veertig schermen openstaan op m’n laptop. Terwijl ik materialen bestel op de website van de leverancier, belt een klant mij op, en pas ik de planning van de techniekers aan. Ook tijdens het contact met de klant moet je snel kunnen schakelen. Iedereen beschouwt zijn eigen probleem als iets dat met de hoogste prioriteit behandeld moet worden. Maar de ene vraag is dringender dan de andere. Een probleem met sanitair water gaat bijvoorbeeld voor op een probleem met koeling. Als service coördinator hak je knopen door en beslis je welke vraag voorrang krijgt.”

“En, uiteraard, klantvriendelijk zijn. Goed luisteren, empathisch zijn en de klant telefonisch geruststellen. Tegelijkertijd wil je ook zo veel mogelijk te weten komen over hun vragen of problemen. Je vraagt op een beleefde manier door tot je genoeg weet. Klanten zeggen wel eens dat ik ludiek ben aan de telefoon, en dat ze daarom graag bellen.”

Zelf stroom opwekken of water recycleren? 

“Allebei! Je kan door water te recycleren iets in beweging brengen en daarmee stroom opwekken.”

Waarom werk je graag bij Ecopuur? 

“Op vrijdag zeg ik wel eens: ‘nog drie dagen en we mogen starten met een nieuwe werkweek’. (lacht) De band tussen de collega’s is dan ook heel goed. Af en toe gaan we eens samen op restaurant na de uren. Ook de werkomgeving bij Ecopuur is een pluspunt. Alles is nog nieuw, want we zijn recent verhuisd. En Ecopuur is een flexibele werkgever. Thuiswerk is perfect mogelijk.”

Strakke nieuwbouw of renovatie met authentieke elementen?

“Strakke nieuwbouw. Maar niet te strak.”

Wanneer ben je tevreden? 

“Als de eindklant en mijn collega’s tevreden zijn. Dan heb ik mijn job goed gedaan. Extra voldoening haal ik uit dringende herstellingen of installaties. Als ik snel heb geschakeld en goed gepland: de dag zelf nog techniekers gestuurd, materialen besteld en zo het probleem opgelost.”

 

Wonen in de stad of op het platteland?

“Tussen de twee. Ik heb nood aan natuur, maar ook nood aan horeca.”

Wil je ook deel uitmaken van het Ecopuur-team?

Bekijk de vacatures op onze jobpagina. 

Bekijk onze vacatures

De omvormer van je zonnepanelen is defect, wat nu?
Service

De omvormer van je zonnepanelen is defect, wat nu?

Plaats je zonnepanelen? Dan koppel je daar meteen een omvormer aan. Want die zet je energie om in bruikbare groene stroom. Maar wat als je omvormer defect is? Kan het toestel hersteld worden, of vervang je het beter? Vragen die onze servicedienst voor jou beantwoordt in deze blog. Zodat je zo snel mogelijk opnieuw een vlot draaiende omvormer hebt. Wil je gerust en zeker zijn? Kies dan een van onze onderhoudsplannen voor een proactieve check-up.

Nu lezen
De opbrengst van je zonnepanelen monitoren
Service

De opbrengst van je zonnepanelen monitoren

Heb je een zonnepaneleninstallatie? Dan vraag je je soms af: wekken ze wel voldoende energie op? En waarom schommelt de opbrengst maandelijks? Vragen die onze servicedienst geregeld beantwoordt, en vooral: meteen aanpakt. Ontdek in deze blog hoe je de opbrengst van je panelen nakijkt, waarom die soms schommelt, en wat Ecopuur eraan kan doen. Wil je gerust en zeker zijn? Kies dan een van onze onderhoudsplannen voor een proactieve check-up.

Nu lezen