Ik heb een waterlek. Wat doe ik best (en in welke volgorde)?

  1. Sluit de hoofdwaterkraan
    Zorg eerst dat je de hoofdwaterkraan sluit. Dit voorkomt verdere schade en stopt de watertoevoer. Meestal vind je deze kraan in de kelder, bij de watermeter of waar de hoofdwaterleiding je huis binnenkomt.
  2. Stel 'je elektriciteit in huis' veilig
    Als het water in de buurt van elektrische apparaten of stopcontacten komt, schakel dan onmiddellijk de stroom uit van die gebieden om elektrische ongelukken te voorkomen.
  3. Controleer de bron
    Probeer te achterhalen waar het lek precies zit. Is het een gesprongen leiding, een lekkende kraan, of iets anders? Dit helpt bij het bepalen van de ernst en de vervolgstappen.
  4. Vang het lekkende water op
    Plaats emmers of bakken onder het lek om het water op te vangen. Dit helpt waterschade aan vloeren en meubels te beperken.

Heb je het waterlek kunnen detecteren en/of dichten, dan mag je je gelukkig prijzen. Hopelijk heeft het niet al te veel schade aangericht. Als je het waterlek onmogelijk zelf kan stoppen, dan kan je contact opnemen met de servicedienst van Ecopuur. Deze is dagelijks telefonisch bereikbaar tussen 8 en 17u op het nummer 09 298 04 08, ook tijdens het weekend, bouwverlof en feestperiodes. 


© 2024 Ecopuur
Webdesign thinline.be